Saturday 23 February 2013

Alhamdulillah ^-^

Bismillah.
Apa lagi yang boleh gembirakan hati seorang anak melainkan melihat ibu bapanya gembira ? Allahu Allah. Beri aku lebih banyak lagi peluang untuk buat mereka gembira ya Allah. Untuk buat mereka bahagia. Untuk buat mereka tersenyum. Aku mahukan peluang tu ya Allah. 
Alhamdulillah, rezeki Allah memang luas. Allah tertunggu-tunggu hambanya untuk meminta padaNya, jomlah jomlah jomlah berdoa. "Udu'ni, astajiblakum" firman Allah, yg bermaksud, "Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Aku kabulkan".. Alhamdulillah a'la kulli hal. Rezeki yang kita dapat ni bukan nya atas hasil penat lelah kita, bukan juga hasil kepandaian kita. Tapi semua tu datang dari Allah. Datang dengan penuh hikmah. Ujian itu bukan hanya pada rezeki yang sedikit tapi juga pada rezeki yang melimpah ruah. Markah rendah dalam exam, tu ujian. Markah tinggi dalam exam, tu ujian jugak. Apa kita buat bila kita dapat ujian2 sebegitu. Itu yang Allah nak tengok. Sabarkah kita dengan markah yang rendah tu ? Bersyukurkah kita dengan markah yang tinggi tu ? *tepuk dada, tanya iman*. 
Kita dah usaha sehabis daya, setelah tu, serah kan segala urusan pada Allah. Tawakka a'laAllah. *bukak ayat 1000 dinar* Moga Allah izinkan kita untuk jadi hambaNya yang bersyukur. Aku ingin selalu jadi hambaMu yang bersyukur ya Allah. Syukur dengan segala nikmat. Syukur dengan segala ujian. Alhamdulillah sentiasa di bibir, juga di hati, juga pada perbuatan. 

0 comments:

Post a Comment

 

Radhitu Billahi Robba Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template